Alle årgange Søg Facebook BUPL.dk
Søgning i fagbladet Børn&Unge

Der er søgt efter: sprogtest* or sprogvurdering or sprog*. Søgningen fandt mere end 100 artikler. Vi viser kun de første 100
Sprogvurderinger kan være udmærkede, men de er ikke svaret på, hvad man skal gøre for at støtte børns sproglige udvikling optimalt. Det er meget vigtigere, hvad der sker, når testen er taget. Og at se på, hvordan daginstitutionerne kan bidrage til, at børn udvikler deres sprog optimalt.
År: 2009 Nr.: 21
Pædagogerne fra den integrerede institution Tumlehøjen i Aarhus deler deres erfaringer fra projektet ’Biliteracy i børnehavens hverdag’. Bliv inspireret til at udvikle jeres egen pædagogiske praksis.
År: 2017 Nr.: 06
Pædagoger kan med fordel lukke flere sprog end dansk ind i daginstitutionernes hverdag for at styrke flersprogede børns sproglige kompetencer, viser forskning. En institution har prøvet det og er begejstret.
År: 2017 Nr.: 06
År: 2012 Nr.: 15
År: 2012 Nr.: 15
År: 2012 Nr.: 15
Pædagoger har fat i den lange ende med en stærk tradition for at arbejde med børns sprog, mener pædagogisk konsulent og forfatter Anne Marie Marquardsen.
År: 2012 Nr.: 15
Den obligatoriske sprogvurdering af treårige bliver nu forbeholdt børn med sproglige vanskeligheder.
År: 2009 Nr.: 28
Børn&Unges undersøgelse viser, at mellem én og fem procent af børnene skal have hjælp til sproget, efter de har været igennem testen. Næsten ingen kommuner opgør, hvor mange børn, der skal have støtte, og derfor ved man heller ikke, om antallet er øget i forhold til, før man påbegyndte sprogvurderingerne.
År: 2009 Nr.: 21
Test af børns sprog er ikke det rene spild af tid. Alligevel synes de fleste pædagoger, at der er meget at kritisere ved de sprogvurderinger, der 1. august fyldte to år. Især de manglende ressourcer til at udføre opgaven er et stort problem, viser en ny undersøgelse blandt BUPL's medlemmer.
År: 2009 Nr.: 21