Alle årgange Søg Facebook BUPL.dk
Søgning i fagbladet Børn&Unge

Der er søgt efter: forældresamarbejde*. Søgningen fandt mere end 100 artikler. Vi viser kun de første 100
Formanden for FOLA – Forældrenes landsforening, Dorthe Boe Danbjørg, og formanden for BUPL, Elisa Bergmann, har fået de samme spørgsmål om forældresamarbejdets fordele og udfordringer. Læs her, hvad de svarede.
År: 2015 Nr.: 17
På Mors tør de sige det højt: Pædagoger kan hjælpe og støtte forældre i børneopdragelsen. Nu sættes et udvidet forældresamarbejde i system. Nogle daginstitutioner er allerede i gang.
År: 2015 Nr.: 17
I Børnehuset Skovstjernen har pædagogerne dagligt fokus på det gode forhold til forældrene, som skal mødes med respekt og opfordring til dialog. For så får vi deres tillid, og det er til gavn for børnene, siger de.
År: 2015 Nr.: 17
De fleste pædagoger oplever samarbejdet med forældrene som en vigtig del af deres arbejde. Men de mener også, at det er besværligt. Den gode nyhed er, at pædagogerne selv kan gøre meget, mener fire eksperter.
År: 2010 Nr.: 23
Et godt forældresamarbejde betyder glade forældre og børn. Det gør hverdagen lettere for pædagogerne. Desuden er det lavthængende frugter, som det ikke kræver alverden at plukke. At satse på samarbejdet med forældrene er en klar vindersag.
År: 2015 Nr.: 17
Pædagoger skal tage en samtale med de travle forældre om, hvad det betyder for deres barn at blive hentet sidst, mener ekspert i forældresamarbejde Lisbeth Lenchler-Hübertz.
År: 2015 Nr.: 13
Pædagogerne i Hvidovre kan ikke genkende, at de skulle være dårlige til at involvere forældrene, når et barn har problemer. Undersøgelsen er på flere måder misvisende, siger dagtilbudschefen. Forskeren afviser kritikken.
År: 2012 Nr.: 02
Forældre til småbørn bliver skilt som aldrig før. Det mærker pædagogerne, der ofte må balancere som mellemmænd mellem stridende forældre i skilsmissefamilier. 
År: 2016 Nr.: 05
Hvilke udfordringer møder pædagoger, der arbejder i et udsat boligområde med stor arbejdsløshed og mange etniske minoriteter? Og hvordan tackler man bedst udfordringerne? Det giver ph.d. og adjunkt Kirsten Elisa Petersen fra Institut for Uddannelse og Pædagogik på Aarhus Universitet (DPU) nogle bud på her. Hun er uddannet psykolog og har gennem de seneste år beskæftiget sig med socialt udsatte børn og daginstitutionens funktion og betydning i forsømte boligområder.
År: 2014 Nr.: 01
Berøringsangst og manglende viden er nogle af årsagerne til, at pædagoger falder lettere i snak med Magnus' mor end med Muhammeds. Pædagoger i fire kommuner skal forbedre samarbejdet med nydanske forældre.
År: 2010 Nr.: 23